Site pictogram V.J.B. Motors | Subaru – XEV – FUSO Canter – Piaggio Commercial – Mitsubishi Service

Nieuwe Subaru Outback 2021

Subaru Outback Sport front

Subaru Outback Sport front

Nieuwste generatie van Subaru Outback veiliger en verfijnder dan ooit.

De Subaru Outback, het vlaggenschip van Subaru, werd volledig hernieuwd en is nu nog verfijnder en veiliger dan ooit dankzij tal van nieuwe veiligheidsfuncties. Een nieuw niveau van verfijning en luxe in het interieur wordt benadrukt door het grote tabletachtige centrale touchscreen, met een intuïtieve bediening van de infotainmentopties en de belangrijkste voertuigfuncties.

 26 jaar nadat de eerste generatie Outback werd voorgesteld, is de zesde generatie van de Outback het nieuwste model dat wordt geproduceerd op het Subaru Global Platform, wat zorgt voor extra voordelen op het gebied van veiligheid en efficiëntie. De nieuwe Subaru Outback beschikt over een hertekend exterieur dat trouw blijft aan zijn wortels als cross-over tussen een break en een SUV.

Op technologisch vlak beschikt de Outback over de merktypische 2.5L boxermotor met 169 pk, permanente vierwielaandrijving en een geüpdate Lineartronic-CVT voor een efficiëntere werking. De Outback wordt bovendien uitgerust met een ongezien arsenaal aan veiligheids- en rijhulpsystemen waaronder het Driver Monitoring System dat voor het eerst op de Forester werd gebruikt en een vernieuwd EyeSight-systeem dat wordt uitgebreid met extra mogelijkheden. Hiermee onderstreept Subaru opnieuw zijn ambitie naar het streven van nul verkeersdoden tegen het jaar 2030.

Exterieur

De nieuwe Subaru outback heeft een krachtig en verfijnd design en is beschikbaar in verschillende uitvoeringen met elk hun eigen exterieur kenmerken.

Outback Comfort: de bereikbare alleskunner

 De Outback-range begint met de Comfort. Hij biedt alles wat u van de Outback mag verwachten: standaard vierwielaandrijving en automaat, standaard een riant en veelzijdig interieur. En natuurlijk een uitgebreide veiligheidsuitrusting met onder meer een vernieuwde EyeSight rijhulpsysteem.

Outback Sport: stoer en sportief

De Outback Sport is een extra stoere versie van de Outback. Met zijn zwarte details en groene accenten ziet hij er net wat sportiever en avontuurlijker uit.

Outback Premium: voorzien van alle luxe

De Premium is de meest luxueuze versie. Hij biedt dezelfde techniek als de Comfort en de Sport en voegt daar zoveel luxe aan toe dat er eigenlijk geen opties meer te bestellen zijn. Zo zijn een lederen bekleding, een infotainment-systeem met een 11,6 inch beeldscherm en een schuifdak onder andere standaard.

Interieur

Het dasboard valt op door het grote, centrale display en het ongekend hoge afwerkings-niveau. Maak kennis met het nieuwe premium.

Groot 11,6 inch scherm

 Belangrijke eyecatcher in het interieur is het infotainmentsysteem met het 11,6 inch grote scherm. Alle belangrijke functies zijn via dit touchscreen te bedienen, Apple CarPlay en Android Auto zijn standaard. Het nieuwe systeem reageert snel, werkt intuïtief en ziet er zeer fraai en modern uit. Het is met recht het meest geavanceerde infotainmentsysteem ooit geleverd in een Subaru.

Bruin lederen interieur

De Forester e-BOXER hybride was al leverbaar met bruin leer, de nieuwe generatie Outback kan er nu ook mee worden uitgerust. Wij vinden het een fraaie en chique toevoeging. Onder het prachtige leer zitten nieuwe stoelen die het lichaam nog beter ondersteunen en nog meer comfort bieden. Komt u straks proefzitten?

 

 

Aan ruimte geen gebrek

 Subaru is een merk dat auto’s levert die klaar zijn voor elk avontuur. Met de nieuwe Outback is dat niet anders. Zijn geweldige laadruimte van maar liefst 1.822 liter kan de vakantie-uitrusting van een gezin met gemak aan, zoals er ook alle ruimte is voor hobby’s. Passen de fietsen niet in de auto, dan kunnen ze erop. Dakdragers zijn standaard. Inderdaad, typisch Subaru.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mooi en functioneel

 Subaru volgt een geheel eigen weg bij het ontwikkelen van zijn auto’s. Functionaliteit is belangrijk, zoals veiligheid en betrouwbaarheid dat ook zijn. De nieuwe Outback voegt daar wat ons betreft schoonheid en luxe aan toe. Wat een plaatje.

Veiliger dan ooit

Maak kennis met een van de veiligste auto’s in zijn klasse. Subaru vindt veiligheid belangrijk. Het merk streeft naar 0 verkeersdoden bij ongelukken waarbij een Subaru is betrokken in 2030. De nieuwe generatie Outback gaat een belangrijke bijdrage leveren om dat doel te bereiken.

Euro NCAP

Eigenlijk hadden we willen schrijven dat de nieuwe Outback de veiligste auto in zijn klasse is. Voor dat statement is het helaas nog te vroeg. EuroNCAP, de Europese botsinstantie die de veiligheid van nieuwe auto’s onderzoekt, komt pas in de loop van dit jaar met zijn oordeel over de nieuwe Outback. Nog even geduld dus, maar reken er op dat het model zeer goed zal presteren. Zeker dankzij het bijna dubbele bereik van de nieuwe generatie EyeSight stereo camera.

Botsenergie

 Hoe we dat weten? De basis van de Outback is uitstekend. Natuurlijk beschikt hij over de degelijke, sterke en platte boxermotor die dankzij een geleiderail bij een frontale botsing niet in-, maar onder de auto schiet. Dat kent u wellicht al van de huidige Outback en de andere Subaru’s. Nieuw is dat deze versie van de ruime crossover op het nieuwe Subaru Global Platform staat, een nieuwe bodemplaat die stijver is en nog beter met botsenergie omgaat. En dat maakt hem veiliger. Overigens zonder aan comfort in te boeten. De stijvere bodemstructuur levert ook een belangrijke bijdrage aan een verbeterde wegligging en helpt geluiden en trillingen te reduceren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beter zien dankzij Eyesight

 Minstens zo belangrijk voor de veiligheid is de nieuwe generatie van het onvolprezen EyeSight-veiligheidssysteem, standaard op elke Subaru. Twee camera’s kijken met u mee en helpen om ongelukken te voorkomen. Ziet het systeem gevaar dan krijgt u een waarschuwing. Reageert u niet, dan grijpt EyeSight in. De nieuwe Outback heeft camera’s die nauwkeuriger zien en het beeld beter analyseren waardoor nog adequater wordt gereageerd. In totaal heeft EyeSight 11 veiligheidgerelateerde functies waaronder een automatische noodrem, adaptieve Cruise Control met Lane-Centering Assist en Autonomous Emergency Steering waarbij de auto zelf uitwijkt indien de situatie daar om vraagt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De Outback houdt U bij de les

 De onderhuidse techniek is op veel voorbereid. Ook u wordt niet vergeten. De Outback is voorzien van Driver Monitoring System (DMS), een geavanceerd systeem dat met behulp van een speciale camera en gezichtsherkenning vermoeidheid of gebrek aan aandacht bij de bestuurder detecteert. Afgeleid? Vermoeid? De Outback houdt u bij de les. Het systeem doet overigens meer dan over u waken. De vergaarde kennis wordt gebruikt om uw voorkeurinstellingen van stoel, airconditioning en spiegels vast te leggen. Zodra u instapt, herkent de auto u en worden automatisch onder meer stoel en spiegels precies volgens uw wensen afgesteld. Dat is heel handig en comfortabel als u uw Outback deelt met meerdere personen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De slimste Subaru

 De nieuwe Outback is misschien wel de slimste Subaru tot nu toe geproduceerd. Hij herkent verkeersborden en geeft het snelheidslimiet weer, zoals hij er ook voor zorgt u tussen de strepen op de weg blijft en hij u waarschuwt als u een auto in uw dodehoek over het hoofd ziet. En er is nog meer dat hem slim en veilig maakt, V.J.B. Motors vertelt het U graag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meer dan veilig en betrouwbaar

 Dat Subaru zeer betrouwbare en veilige auto’s bouwt, dat weet u waarschijnlijk wel. Wij schreven er immers over en onafhankelijke instanties riepen de Subaru XV, Forester en Outback niet voor niets uit tot de veiligste en betrouwbaarste auto’s in hun klasse. Maar Subaru heeft meer te bieden. Het is een merk met aandacht voor detail, met vaak heel praktische oplossingen waardoor het leven net even wat makkelijker wordt. Maak kennis met Subaru, het slimme merk.

Vieze broek

 Met de handen vol de achterklep openen? Dat kan best een lastige klus zijn, probeer maar eens een hand vrij te maken om de achterklep te bedienen. Sommige merken verzonnen de voetbediening: door een voet onder de bumper te bewegen, opent de klep. Die manier blijkt niet altijd te werken en levert meer dan eens een vieze broek op. Subaru lanceert op de nieuwe Outback de elleboogbediening. Door de elleboog langs het logo op de klep te bewegen, gaat de klep open. Werkt beter, kost minder moeite en levert geen vieze kledingstukken op. Slim toch?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dakrails met ingebouwde dakdragers

 Fietsen is populair. Het meenemen van fietsen dus ook. Dat kan bij Subaru heel simpel: op de standaard gemonteerde dakdragers. En dan hebben we het dus niet alleen over de exemplaren die in lengterichting zijn geplaatst, maar ook over de dwarsdragers, die zitten er standaard op. Wie een nieuwe Outback koopt, heeft geen imperiaal meer nodig: Vraag naar de uitvoering.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U ziet meer in een Subaru

 Subaru vindt veiligheid belangrijk. Vandaar goede kreukelzones, botspreventiesystemen en permanente vierwielaandrijving. Minstens zo belangrijk is goed zicht rondom. Neem eens plaats in uw auto (als dat geen Subaru is) en probeer daarna een Subaru. Kijkt u vooral rond de a-stijl -de dakdrager in de buurt van de buitenspiegel- en over uw schouder door de achterste zijruiten. Wij weten zeker dat, door slim glasgebruik en specifiek design, u in een Subaru meer ziet. Een Subaru is dus ook op dat vlak veiliger. Voor u en voor uw medeweggebruikers.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Echte knoppen

 Het infotainment is volledig nieuw in de Outback. Heel veel zaken laten zich via het grote 11,6 inch-touchscreen bedienen. Een aantal zaken echter niet. Radio en klimaatregeling zijn door middel van ‘echte’ knoppen in te stellen. Dat is snel, eenvoudig en dus praktisch. Bijvoorbeeld ook in de winter, als u besluit met dikke handschoenen aan, achter het stuur te stappen. Oh ja, stuurverwarming is standaard, dus die handschoenen mogen sowieso uit.

Mobiele versie afsluiten