Top veiligheidsscores voor SUBARU Outback

Top veiligheidsscores voor SUBARU Outback

Top veiligheidsscores voor SUBARU Outback in de Euro NCAP* Veiligheidstest in 2020-2021

• SUBARU Outback behaalt de hoogste algemene score (88,8%) van alle auto’s beoordeeld door Euro NCAP*1

• De nieuwste Eyesight Driver Assist-technologie scoort 95% op het gebied van Safety Assist-prestaties, waardoor de SUBARU Outback de eerste auto is die het hoogste resultaat behaalde in alle voertuigklassen*2 en het beste cijfer ooit van een SUBARU-voertuig.

• SUBARU Outback scoort 84% in Kwetsbare weggebruikers – hoogste score geregistreerd in alle voertuigklassen*3 en het beste resultaat ooit behaald met een SUBARU-voertuig.

Zaventem, 26 januari 2022 – SUBARU Europe, dochteronderneming van SUBARU Corporation, heeft vandaag aangekondigd dat de SUBARU Outback met Europese specificaties de hoogste algemene score heeft behaald voor alle auto’s, en een opmerkelijk resultaat in Safety Assist-prestaties, op alle voertuigen die in 2020-2021 zijn beoordeeld door het Europese beoordelingsprogramma voor nieuwe auto’s.

De SUBARU Outback behaalde scores op alle vier beoordelingsgebieden (volwassen inzittende, kind inzittende, kwetsbare weggebruikers, Safety Assist) die ruim boven de minimumdrempel liggen die vereist is om de maximale beoordeling van vijf sterren te behalen. Deze resultaten weerspiegelen SUBARU’s aanpak voor het bouwen van voertuigen op basis van de All-Around Safety-filosofie, met als doel het hoogste veiligheidsniveau te bieden en tegen 2030 nul dodelijke verkeersongevallen te bereiken, waardoor de veiligheid in alle situaties wordt verbeterd*4.

Het nieuwste beoordelingsprotocol van Euro NCAP kent geen top vijf sterren meer toe als rijhulpsystemen geen significante bijdrage leveren aan het voorkomen van ongevallen of in ieder geval het verminderen van de ernst van een ongeval. Dankzij EyeSight Driver Assist-technologie, de nieuwste generatie van SUBARU’s preventiesysteem voor botsingen, behaalde de SUBARU Outback de hoogste score in alle voertuigklassen*3 en het beste resultaat ooit behaald door een SUBARU-voertuig in Safety Assist-crashtests.

In het Flashback 2021-rapport van Euro NCAP behoorde de SUBARU Outback tot de best presterende: “Tests onthulden grote verschillen in ADAS-scores. De beste presteerders waren de SUBARU Outback […] met een score van 95%, dankzij geavanceerde AEB-, rijstrookondersteunings-, snelheids- en aandachtssystemen”.

De 4e generatie EyeSight Driver Assist-technologie omvat alle veiligheidstechnische kennis die Subaru gedurende 30 jaar ontwikkeling heeft opgebouwd. De nieuwste versie is voorzien van beeldherkenningssoftware met stereocamera die een bijna verdubbeld kijkhoekbereik biedt, en is verkrijgbaar met 11 standaard veiligheidsfuncties: geavanceerde adaptieve cruisecontrol met Lane Centering-functie, Emergency Lane Keep Assist, Speed ​​Sign Recognition met Intelligent Speed ​​Limiter, Lane Departure Warning met stuurtrillingen, Lane Departure Prevention (ook herkenning van scheidingslijnen zoals gras en wegrand) en Pre-Collision Braking System met uitgebreide ondersteuning voor het vermijden van botsingen op kruispunten.

De nieuwste Euro NCAP Safety Assist-test introduceert de Occupant Status-beoordeling, die de SUBARU Outback met succes heeft doorstaan ​​dankzij Subaru’s gezichtsherkenningstechnologie Driver Monitoring System, dat de bestuurder waarschuwt wanneer hij zich vermoeid of afgeleid voelt tijdens het rijden.

Een geavanceerder Speed ​​Assist-systeem is ook vereist, evenals autonome interventies om Car-to-Car-botsingen van achteren te voorkomen – zowel mogelijk door te remmen (AEB) en door de bestuurder geïnitieerde besturing (AES) – en Car-to-Car-ongevallen bij het oversteken het pad van een naderend voertuig op kruispunten.

De SUBARU Outback behaalde ook de hoogste score in tests voor kwetsbare weggebruikers in alle voertuigklassen en het beste resultaat ooit behaald door een Subaru-voertuig. De meest recente Euro NCAP-beoordeling vereist nieuwe testscenario’s voor de Autonomous Emergency Braking (AEB), die zowel de bescherming van voetgangers (bij afslaan bij kruising) als de bescherming van fietsers (scenario’s met hogere doelsnelheid en scenario’s met obstakels) verbeteren.

De veiligheidsuitrusting van de SUBARU Outback omvat achteruit automatisch remmen, Subaru-voertuigdetectie achter, achterbankherinnering en multiview-monitoren: vooraanzicht / achteraanzicht / zijaanzichtmonitors, voor een veiligere rit die de dode hoeken van het voertuig vermindert.

Het is gebouwd op het SUBARU Global Platform en de hoeveelheid staalplaatmaterialen met hoge treksterkte is verhoogd, waardoor een lichtere carrosserie mogelijk is, evenals een verbeterde bescherming bij frontale, zij- en achteraanrijdingen met + 40%, en een verbeterde energieabsorptie-efficiëntie. en impactbelastingsoverdracht. De carrosserie is aanzienlijk versterkt met een nieuw structureel frame (volledige binnenste framestructuur) en een toevoeging van balken en subframes, waardoor de prestaties van de SUBARU Outback op het gebied van botsveiligheid op het hoogste niveau worden verbeterd.

*: Een onafhankelijk agentschap bestaande uit Europese overheden en Europese auto- en consumentendienstenorganisaties

*1: EuroNCAP beschikbare cijfers volgens het laatst geldende Protocol 2020-2021.

*2: Subaru Outback Safety Assist-score: 95% van het laatste Euro NCAP-beoordelingsprotocol (2020-2022) volgens de laatst geldende Safety Assist-test.

*3: Subaru Outback Vulnerable Road Users Protection-score: 84% van het laatste Euro NCAP-beoordelingsprotocol (2020-2022), met de hoogste score voor alle tot dusver geteste voertuigklassen volgens het laatste toepasselijke protocol.

*4 Het aantal dodelijke ongevallen tijdens een bestuurder of passagier van een Subaru-voertuig en het aantal dodelijke slachtoffers onder voetgangers, fietsers en dergelijke als gevolg van aanrijdingen met een Subaru-voertuig tot nul terugbrengen.

*5 volgens de laatst geldende test

BRON: SUBARU Europe. https://www.subaru.eu/media

Back to top