Subaru Forester 2022 Introductie

Subaru Forester 2022 Introductie

Introductie van de Subaru Forester 2022e-BOXER

• Subaru Forester 2022 viert 25-jarig jubileum met vernieuwde, best uitgeruste versie tot nu toe

• Standaard voorzien van de nieuwste versie van EyeSight Driver Assist-technologie met 11 veiligheidsfuncties – 3 nieuw toegevoegd –

• Gebouwd op Subaru Global Platform voor een comfortabelere en verbeterde rit

• Uitgerust met verbeterde dual-mode X-Mode

Zaventem, 11 januari 2022 – Subaru Europe, dochteronderneming van Subaru Corporation, heeft vandaag de introductie aangekondigd van het modeljaar 2022 van de Subaru Forester.

Sinds zijn debuut in 1997 is de SUBARU Forester een populaire keuze onder klanten, die wordt gewaardeerd voor zijn veilig, leuk en betrouwbaar pakket. In de afgelopen 25 jaar werd er van de SUBARU Forester meer dan 357.000 eenheden verkocht in Europa, waarmee hij zichzelf opwerpt als een van de best-sellers in de line-up. De geaccumuleerde wereldwijde productie bereikt ongeveer 4,5 miljoen eenheden.

subaru forester 2022

Het nieuwste model SUBARU Forester 2022 presenteert een vernieuwde versie, met nieuwe veiligheidsfuncties, meer mogelijkheden, nieuwe comfortfuncties en verbeterde rijdynamiek.

De SUBARU Forester 2022 is veiliger dan ooit, uitgerust met nieuwe geavanceerde veiligheidstechnologieën die standaard inbegrepen zijn in de 4e generatie EyeSight Driver Assist-technologie. Het verbeterde veiligheidssysteem heeft een breder – bijna verdubbeld -gezichtsveld, en is beschikbaar met 11 veiligheidsfuncties waaronder 3 nieuwe functies zijn toegevoegd, zoals automatische noodbesturing, adaptieve cruise control met Lane Centering, Lane Departure Prevention die ook gras of een wegrand als scheidingslijn herkent. Het Pre-Collision Braking System biedt nu uitgebreide ondersteuning voor het vermijden van botsingen op kruispunten.

Driver Monitoring System, Subaru’s gezichtsherkenningstechnologie die de bestuurder waarschuwt voor vermoeidheid of afleiding terwijl hij onderweg is, en automatisch de bestuurdersinstellingen aanpast voor de stoelpositie, de hoek van de buitenspiegels en de airconditioningvoorkeuren, is verbeterd voor de 2022MY Forester met een nieuwe functie voor gebarenbediening, waarmee de bestuurder de ingestelde temperatuur van de automatische klimaatregeling kan verhogen en verlagen door middel van handgebaren.

De SUBARU Forester is gebouwd op het Subaru Global Platform (SGP) dat dynamische prestaties biedt, wat resulteert in superieure handling en stabiliteit, verbeterde prestaties bij het vermijden van gevaren, een responsiever stuurgedrag en uitzonderlijk lage trillingen. De verbeterde schroefveren en dempers van de voor- en achtervering zorgen voor een verfijnder rijcomfort en een wendbaarder rijgedrag.

De nieuwste SUBARU Forester zet de traditie van het model voort om het ​​rijgedrag van een gewone wagen te combineren met de capaciteiten van een SUV. De standaard symmetrische fulltime vierwielaandrijving (S-AWD), een handelsmerk van ieder SUBARU, biedt vertrouwen en capaciteiten in alle weersomstandigheden, terwijl de standaard actieve koppelvectoring zorgt voor een betere handling en betere prestaties in bochten.

De Forester MY2022 biedt een unieke combinatie van S-AWD met de e-BOXER-aandrijflijn. Dit omvat een 2,0-liter horizontaal tegenoverliggende viercilindermotor met directe injectie, gecombineerd met een elektromotor in de op maat gemaakte Lineartronic-transmissie, voor een soepelere, 30% meer lineaire, responsieve acceleratie en een zeer responsief koppel.

Het Subaru e-BOXER-systeem past de vermogensverdeling tussen de speciale 2,0-liter motor met directe injectie (DI) en de elektromotor aan de rijomstandigheden aan en wisselt tussen 3 rijmodi: motorrijden, elektrisch rijden en Motor Assist het rijden. Vanuit stilstand of bij lage snelheid drijft alleen de elektromotor het voertuig aan, voor een stil en emissievrij rijden. Afhankelijk van de toestand van het voertuig en de batterij kan hij volledig elektrisch rijden voor afstanden tot ongeveer 1,6 km en snelheden tot 40 km/u. Bij gemiddelde snelheden zorgt het gecombineerde vermogen van zowel de elektromotor als de verbrandingsmotor voor een responsieve, lineaire en zuinige acceleratie, terwijl bij hoge snelheden de 2.0L DI BOXER het voertuig aandrijft terwijl de batterij wordt opgeladen.

De standaard door de bestuurder te selecteren modus (SI-DRIVE), is Subaru’s aandrijflijnprestatiebeheersysteem waarmee de bestuurder de gasklepkarakteristieken van het voertuig kan aanpassen door te kiezen tussen de modi “Intelligent” (“I”) en “Sport” (“S”). Dit voegt meer flexibiliteit toe voor een comfortabelere en plezierigere rit. Nieuw in de Forester MY2022 is de e-Active Shift Control die automatisch wordt geactiveerd in de “S”-modus van SI-DRIVE voor een wendbaarder en responsiever rijgedrag, vooral op bochtige wegen.

Met 220 millimeter bodemvrijheid is hij zeer geschikt voor offroad-avonturen, terwijl de X-Mode met dubbele functie (“Sneeuw/Dirt” en “Diepe sneeuw/Modder”) nu verbeterde functies biedt, geschikt voor een verscheidenheid aan weers- en wegomstandigheden. Er is een controlefunctie toegevoegd die het X-Mode-systeem herstelt, met de mogelijkheid om automatisch weer in te schakelen zodra de voertuigsnelheid daalt tot 35 km/u of minder, zodat bestuurders zich meer op het rijden kunnen concentreren zonder de schakelaar opnieuw te hoeven bedienen.

De Hill Descent Control-functie die automatisch een constante snelheid handhaaft bij het afdalen van heuvels met de voet van het pedaal, is verbeterd, zodat de rem wordt losgelaten wanneer het gaspedaal verder wordt ingedrukt en de rem wordt ingeschakeld onmiddellijk nadat het gaspedaal vervolgens wordt losgelaten. De bestuurder kan zich dus tijdens het bergaf rijden volledig concentreren op het sturen.

Met behoud van zijn robuuste en capabele karakter dat bekend staat als een werkpaard, biedt de 2022MY Forester een trekvermogen van 1870 kg.

De ruimste, meest capabele Forester tot nu toe, heeft een hoogwaardig interieur, een ruime passagierscabine en een uitgebreide bagageruimte waar de compacte batterij de impact op de cabine en de laadruimte minimaliseert van 509L (met de achterbank omhoog). Het bagagevolume neemt zelfs toe tot 1.779 liter met de stoelen neergeklapt, wat leidt tot een laadruimte tot 1,98 meter lang. Bovenste vrachthaken zijn gebruikt om gebruik te maken van de hoogte van de kofferruimte van de Forester, om het veilig ophangen en vasthouden van bagage te vergemakkelijken.

Het nieuwste Forester-model introduceert een meer ruige stijl gebaseerd op de “DYNAMIC X SOLID”-ontwerpfilosofie, met een opnieuw ontworpen voorkant, grille, koplampen en mistlampafdekkingen.

Nieuwe kleurkeuzes zijn onder meer “Cascade Green Silica”, “Brilliant Bronze Metallic” en “Autumn Green Metallic”. De 2022MY Forester is verkrijgbaar met 8-inch schermnavigatie met het nieuwste infotainmentsysteem dat compatibel is met Apple CarPlay*1 en Android AutoTM*2.

*1: Apple CarPlay is een gedeponeerd handelsmerk van Apple Inc. in de Verenigde Staten en andere gebieden.

*2: Android AutoTM is een gedeponeerd handelsmerk van Google Inc. in de Verenigde Staten en andere gebieden.

Bron: Subaru Europe, www.subaru.eu

Back to top