Eyesight – Subaru All-Around Veiligheid

Eyesight – Subaru All-Around Veiligheid

Veiligheid staat bij Subaru op de eerste plaats. Voor zowel inzittenden als overige weggebruikers. Bij Subaru geloven we in ALL-AROUND VEILIGHEID en een belangrijk onderdeel daarvan is Pre-Collision Safety, waarbij alles in het werk wordt gesteld om te voorkomen dat er een ongeval gebeurt. Daarom heeft Subaru EyeSight* ontwikkeld, Subaru’s baanbrekende Driving Support-systeem. Net als een tweede paar ogen op de weg vóór de auto maakt EyeSight gebruik van twee stereocamera’s die driedimensionale kleurenbeelden vastleggen met een buitengewone beeldherkenning, bijna net zo goed als het menselijk oog. Niet voor niets heeft het Amerikaanse veiligheidsinstituut IIHS alle Subaru modellen als 2020 TOP SAFETY PICK gekroond.

Precollision Braking System

Het Pre-collision Braking System kan de bestuurder waarschuwen met een zoemer en een waarschuwingslampje in het instrumentenpaneel bij een dreigende frontrale aanrijding met een voertuig of een ander obstakel. Als de bestuurder geen actie onderneemt om de aanrijding te voorkomen, dan kan het systeem het remsysteem activeren om de gevolgen van de aanrijding te beperken of, indien mogelijk, de aanrijding te voorkomen. Als de bestuurder wel actie onderneemt om de aanrijding te voorkomen, dan kan Pre-Collision Brake Assist de bestuurder daarbij helpen.*

Adaptieve Cruise Control

EyeSight handhaaft niet alleen de door de bestuurder ingestelde snelheid, zoals een conventionele cruise controle doet. Als het systeem een voorligger signaleert, dan regelt de Adaptive Cruise Control de snelheid zo dat een van tevoren ingestelde afstand tot de voorligger bewaard blijft, door de stand en het snelheidsverschil te bewaken. De Adaptive Cruise Control is ontworpen voor gebruik op snelwegen en vergelijkbare wegen en detecteert een voorligger en zijn remlichten.

Lane Sway & Lane Keep Assist

Als u vermoeid bent en slingerend over een rijstrook rijdt, dan helpt Lane Sway Warning u om alert te blijven door middel van een geluid- en lichtsignaal. Lane Sway Warning werkt bij een snelheid van ongeveer 60 km/h en hoger. Als u rijdend met een snelheid van ongeveer 50 km/h of hoger per ongeluk de rijstrookmarkering overschrijdt zonder dat u de richtingaanwijzer hebt gebruikt, dan waarschuwt Lane Departure Warning u voordat u uw rijstrook verlaat. Terwijl u op snelwegen rijdt, houdt de rijbaanassistent door middel van stereocamera’s de markeringen in de gaten en bemerkt het systeem wanneer de auto de rijbaan dreigt te verlaten. Bij snelheden van ongeveer 65km/u of meer helpt het systeem met sturen om het ongewenst verlaten van de rijbaan te voorkomen.

Pre-collision Throttle Management

Als EyeSight een obstakel signaleert voor de auto en u de transmissie in stand D zet in plaats van stand R, dan laat het Pre-collision Throttle Management System een aantal korte piepsignalen horen, knippert er een waarschuwingslampje en wordt het motorvermogen beperkt om u te helpen om een frontale aanrijding te voorkomen.

*Het Pre-collision Braking System werkt mogelijk niet onder alle omstandigheden. Afhankelijk van het snelheidsverschil met andere objecten, de hoogte van het object en andere omstandigheden, wordt mogelijk niet voldaan aan alle voorwaarden die noodzakelijk zijn om EyeSight optimaal te laten werken.

Back to top