Meest recente Mitsubishi en Subaru Nieuws

Mitsubishi Eclipse Cross: Prijzen en Specificaties

Mitsubishi Eclipse Cross: Prijzen en specificaties

De nagelnieuwe Mitsubishi Eclipse Cross vervoegt in het najaar het gamma van Mitsubishi. Nu al kan je hier alle prijzen en specificaties terugvinden. De Mitsubishi Eclipse Cross is de eerste van een nieuwe generatie auto’s van Mitsubishi Motors. Het is een dynamische, compacte en coupé-achtige SUV. Hier vindt U alle informatie over de splinternieuwe Mitsubishi Eclipse Cross. De journalisten zijn alvast vol lof.  “De Mitsubishi Eclipse Cross heeft een originele vormgeving met een aangenaam weggedrag gekoppeld aan een behoorlijke binnenruimte en een legendarische betrouwbaarheid (autogids)”. “De Mitsubishi Eclipse Cross springt eruit en geeft een positieve indruk. Zijn 1.5 turbomotor is een dikke meevaller (autowereld)”.

Mitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi Eclipse Cross

Digitale brochure

De officiële digitale brochure met alle specificaties en prijzen kan je nu al downloaden. Registreer U hieronder en download gratis de digitale brochure met prijzen en specificaties.

Naam (verplicht)

Email (verplicht)

Ik wens op de hoogte te blijven van het laatste nieuws omtrent de Mitsubishi Eclipse Cross
JaNee

Pre-orders geopend

De Mitsubishi Eclipse Cross is nu reeds te bestellen. Hieronder vindt U een overzicht van de uitrustingsvarianten, beschikbare motorisaties en prijzen.

Handgeschakeld

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T MIVEC 2WD INVITE: 26.490 € BTWincl.
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T MIVEC 2WD INTENSE: 28.190 € BTWincl.
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T MIVEC 2WD INSTYLE: 33.490 € BTWincl.

Automaat

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T MIVEC 2WD CVT INTENSE: 29.690 € BTWincl.
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T MIVEC S-AWC CVT INSTYLE: 37.490 € BTWincl.

Opties

Metaalkleur: 550 € BTWincl.
Speciale Metaalkleur Eclipse Red: 750 € BTWincl.
MMCS navigatiesysteem (Intense): 1.500 € BTWincl.

 

Specificaties

De Mitsubishi Eclipse Cross is leverbaar in 3 uitrustingsvarianten INVITE, INTENSE en INSTYLE. Vanaf het basismodel INVITE is hij al zeer compleet uitgerust. Hieronder geven we je een overzicht van de verschillende varianten met hun standaarduitrusting.

1/ INVITE (standaarduitrusting)
Exterieur
  • 16″ Aluminium velgen (bandenmaat 215/70R16)
  • Dynamic shield grille vooraan met matzwart centraal gedeelte en zilverkleurige lamellen
  • Verchroomde ruitomlijsting
  • Sierstrip onderzijde deuren (zwart)
  • Zwarte wielkastverbreders
  • Zilverkleurige skid plates voor- en achteraan
  • Chromen sierstrip achterklep
  • Dakspoiler achteraan met geïntegreerde ruitenwisser
  • Elektrische en verwarmde buitenspiegels in koetswerkkleur
  • Privacy glass achteraan
  • Dakrails
  • Mistlampen vooraan
  • LED dagrijverlichting
Interieur
  • Lederen stuurwiel met functietoetsen en lederen versnellingspook
  • Stoffen interieur zwart
  • In de hoogte en diepte verstelbaar stuurwiel
  • Centrale armsteun vooraan
  • In de hoogte verstelbaar bestuurderszetel
  • Achterbank 60/40 neerklapbaar en verschuifbaar
Comfort
  • Automatische airconditioning
  • Mitsubishi Connect (Smartphone Display Audio) met navigatiemogelijkheid via eigen smartphone
  • Touchpad controller interface
  • Digital audio broadcast radio (DAB) met 6 luidsprekers
  • 2x USB poorten
  • Achteruitrijcamera
  • Cruise control met snelheidsbegrenzer
  • Bluetooth telefoonvoorbereiding met voice control
  • Lichtsensor met automatische grootlichtassistent (auto high beam)
  • Regensensor
Veiligheid
  • Forward Coliision Mitigation system (FCM): actieve remassistentie met voetgangerdetectie
  • Lane Departure Warning (LDW): rijstrookassistent
  • 7 airbags (2 frontale, 2 laterale, 2 gordijnairbags, knieairbag bestuurder)
  • Tire Pressure Monitoring system (TPMS)
  • Bandenreparatieset
2/ INTENSE (meeruitrusting bovenop Invite)
Exterieur
  • 18″ aluminium velgen (bandenmaat 225/55R18)
  • Dynamic shield grille vooraan met glossy zwart centraal gedeelte en verchroomde lamellen
  • Elektrrisch inklapbare buitenspiegels
  • Sierstrip onderzijde deuren (zwart met chromen afwerking)
Interieur
  • Premium stoffen interieur zwart
  • Verschuifbare centrale armsteun vooraan (niet op CVT versie)
  • Centrale armsteun achteraan met bekerhouder
  • Verchroomde deurgrepen
Comfort
  • Automatische airconditioning dual zone
  • Keyless Operation System: handenvrij sleutelsysteem
  • Head-up display (HUD)
  • Parkeersensoren voor- en achteraan
Veiligheid
  • Elektronische handrem met autohold functie (enkel CVT-versie)
3/ INSTYLE (meeruitrusting bovenop Intense)
Exterieur
  • LED koplampen met koplampsproeiers
  • Verwarmde voorruit
Interieur
  • Lederen interieur: zwart met dark orange stiknaden
  • Verwarmde zetels voor- en achteraan
  • Verwarmd stuurwiel
  • Elektrisch bediende bestuurderszetel
  • Elektrisch bediend panoramisch schuifdak
Comfort
  • MMCS navigatiesysteem (Mitsubishi Connect, Touchpad controller interface en 1x USB poort vervallen)
  • Rockford Fosgate Premium Audio Syteem met 9 speakers
  • Multi-around vieuw monitor (360° camera)
Veiligheid
  • Blind Spot warning system (BSW): dodehoekassistent
  • Rear Cross Traffic Alert (RCTA)
  • Adaptieve cruise control (enkel CVT-versie)

Gebeiteld dynamisme

De Mitsubishi Eclipse Cross heeft erg dynamische contouren. Het is de nieuwste evolutie van de krachtige en expressieve visuele identiteit “Dynamic Shield” van Mitsubishi Motors. Hierbij zijn de mistkoplampen en richtingaanwijzers lager en meer uitgesproken geplaatst. De LED-koplampen en dagrijlichten komen net hoger te staan.

Als een rasechte coupé benadrukt de wigvormige gordellijn de indruk van beweging. De dynamische trekken van de Mitsubishi Eclipse Cross worden verder geaccentueerd door de schuine helling van de achteruit. Dit wordt verder onderstreept door de lange wielbasis, korte overhang en uitgesproken wielkasten voor- en achteraan.

Mitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi Eclipse Cross

De diep gebeitelde, bijna identieke bovenste en onderste karakterlijnen van de Mitsubishi Eclipse Cross hebben een solide uitstraling. De lichtbalk over de volledige breedte combineert de twee LED-remlichten met een hoog geplaatst centraal LED-remlicht. Dit verbetert de zichtbaarheid voor andere weggebruikers en geeft de Mitsubishi Eclipse Cross een stabiele uitstraling. De achteruitwisser is onder de dakspoiler geplaatst om het zicht naar achteren en het lijnenspel niet te verstoren.

 

J-Vakmanschap

De Mitsubishi Eclipse Cross doet een beroep op materialen, texturen, kleuren en bekledingen die beter aansluiten bij het concept van Japans vakmanschap. Op maat van een honderd jaar oud “Maison de Qualité”. De Mitsubishi Eclipse Cross krijgt nieuw ontworpen hoogwaardige bedieningsknoppen en een volledig nieuw stoelontwerp.

In het interieur van de Mitsubishi Eclipse Cross worden grote oppervlakken zoals het dashboard en de deurpanelen afgewerkt met een zacht aanvoelend, geribbeld lederachtig materiaal. De lederen bekleding is getooid met pittig oranje stiknaden.

 

Het hoogstaand effect wordt versterkt door accenten in carbon en pianozwarte lak voor het instrumentenbord, het stuur, de middenconsole en de deurpanelen. Een glanzende, zilverkleurige rand wordt gebruikt als decoratie aan de onderzijde van het dashboard maar ook op de zijdelingse steunen van de middenconsole, de armsteunen in de voordeuren en de verluchtingsroosters.

 

Mitsubishi Eclipse Cross interieur

Mitsubishi Eclipse Cross interieur

Horizontale as in de Mitsubishi Eclipse Cross

De Mitsubishi Eclipse Cross toont in primeur een nieuwe dashboardarchitectuur van MMC Design. De indeling ervan wordt bepaald door een horizontale as, die de functies opsplitst in een informatiegedeelte’ (boven de as) en een ‘bedieningsgedeelte’ (onder de as). Door die rationele lay-out oogt het interieur breder en kan de bestuurder het gedrag van de auto tijdens het rijden beter inschatten. Die ervaring wordt verder ondersteund door het uitstekende zicht naar voren. Dit komt door het laag geplaatste dashboard. Ook de manier waarop de hoogte van de motorkap, de vorm en helling van de voorruit en de hoge zitpositie optimaal op elkaar zijn afgestemd speelt een rol. Verder naar beneden bevestigt de hoge middenconsole de dynamische uitstraling en capaciteiten van de Mitsubishi Eclipse Cross door de bestuurder te omhullen met een cockpitachtige omgeving.

Mitsubishi Eclipse Cross interieur

Mitsubishi Eclipse Cross interieur

 

 

Mitsubishi Eclipse Cross: Coole Technologie

In het verlengde van het gebruiksgemak van onze hedendaagse geconnecteerde mobiele toestellen biedt de Mitsubishi Eclipse Cross een aantal coole technologieën aan.

In de eerste plaats vinden we op de bredere middenconsole de ‘TOUCH PAD CONTROLLER’ van Mitsubishi Motors. Deze nieuwe interface tussen mens en machine is een primeur voor Mitsubishi Motors. Het maakt een uiterst intuïtieve bediening mogelijk en is compatibel met Apple CarPlay.

 

Mitsubishi Eclipse Cross SDA

Mitsubishi Eclipse Cross SDA

 

Iets hoger op het dashboard van de Mitsubishi Eclipse Cross staat het ‘SMARTPHONE LINK DISPLAY AUDIO’-systeem of ‘SDA’ van MMC. Dit dun 7” aanraakscherm stelt de bestuurder in staat om geconnecteerde informatie en gegevens op een veilige manier en met minimale oogbewegingen te raadplegen. Het Smartphone Link Display Audio van de Eclipse Cross ondersteunt ook Apple CarPlay1 en Android Auto™ 2 en kan via spraaktechnologie bediend worden.

De derde coole nieuwe technologie die de Mitsubishi Eclipse Cross introduceert, is het HEAD UP DISPLAY of ‘HUD’. Dit is nog steeds bijzonder zeldzaam in dit segment. Dit virtuele, transparante scherm geeft diverse gegevens in kleur weer die de bestuurder nodig heeft tijdens het rijden. Bijvoorbeeld snelheid, adaptieve snelheidsregelaar (ACC), Adjustable Speed Limitation (ASL), Schakelindicator, Navigatiepijlen (turn by turn), etc…worden weergegeven. Het virtuele scherm kan worden afgesteld op maat van diverse rijhoudingen en de helderheid kan worden aangepast aan het omgevingslicht.

 

Slim Leven

Binnen zijn compacte en stijlvolle formaat biedt de Mitsubishi Eclipse Cross zijn inzittenden een ruime en luchtige omgeving. Dankzij zijn 2.670 mm lange wielbasis, een breedte van 1.805 mm en een lengte van 4.405 mm plukt dit ruime interieur de vruchten van een unieke lay-out. Dit wordt onder meer mogelijk wordt gemaakt door het lage dashboard en de verstelbare achterbank.

Die 60/40-deelbare achterbank is verschuifbaar en heeft een verstelbare rugleuning om de bagageruimte te maximaliseren. Dit gebeurt zonder de SUV Coupé-look van de Mitsubishi Eclipse Cross aan te tasten. Dat vertaalt zich niet alleen in een zee aan beenruimte achterin (instelbaar over 200 mm) maar stelt de inzittenden ook in staat om hun favoriete houding te kiezen (bereik van 16 tot 32 graden, in acht stappen). Op die manier kunnen ze tijdens lange ritten, ondanks de aflopende achterkant, toch van een royale hoofdruimte genieten. Het slimme dakontwerp draagt niet alleen bij tot het algemene ruimtegevoel maar verzekert ook een comfortabele hoofdruimte, zelfs met het optionele panoramadak. Daarenboven bedekt de onderste rand van de deuren de smalle dorpels. Hierdoor kunnen passagiers gemakkelijk in- en uitstappen zonder bij slecht weer hun benen vuil te maken.

De Mitsubishi Eclipse Cross is een erg stille auto wat bijdraagt aan het algemene kwaliteitsgevoel aan boord. Motorgeluid wordt beperkt door een grote motorafdekking en strategisch geplaatste geluiddempende materialen in het interieur, alsook door het gebruik van grote geluiddempende afdekkingen. Geluiden van de weg worden minder fel doorgegeven aan het interieur door het specifieke, geluiddempende ontwerp van de dwarsbalken van de achterwielophanging en een doorgedreven geluiddemping binnenin de koetswerkpanelen en het geluiddempend glas. Zo wordt een uitzonderlijk stil interieur verzekerd.

Rijmachine – Vorm volgt functie

Maar toch mag de functie niet worden opgegeven voor het uitzicht alleen. Met de Mitsubishi Eclipse Cross streefde MMC Engineering ernaar om de term “coupé” alle eer aan te doen met een subliem rijgedrag.

Uiterst stijf koetswerk

Een van de vele structurele verstevigingen van de Mitsubishi Eclipse Cross is de veerpootbrug met drie bevestigingspunten. Daarnaast zijn ook de bovenzijde van het schutbord en de behuizing van de veren verstevigd. Dat resulteert in een directer stuurgevoel op de weg en verhoogt de stabiliteit bij hoge snelheden. Er werd ook veelvuldig gebruik gemaakt van structuurlijmen, onder meer in de deurframes, de kofferopening en de achterwielkasten. Dat bevordert de torsiestijfheid. En biedt een directer stuurgevoel en een comfortabeler rijgevoel omdat trillingen worden ingeperkt.

Fijn afgestelde ophanging

De schokdempers voor- en achteraan gebruiken snel reagerende regelkleppen om de dempingsprestaties te verbeteren. Naast hulpveren die op doeltreffende wijze bijdragen tot de veerstabiliteit. Het gebruik van dunnere veerblokken vooraan en de specifieke hoek van de blokken staan garant voor meer lineaire belastingswijzigingen in de compressiefasen. Dat komt de rechtuit-stabiliteit ten goede en verzekert een directer stuurgevoel. De achterwielophanging gebruikt inzetlagerschalen voor de bovenste en onderste draagarmen en de sporingcontrolearm. Door hun beperkte stijfheid kunnen ze meer schokken absorberen wanneer de wielen stuiteren. Dit beperkt ongewenste trillingen in rechte lijn. De achterwielophanging werd stijver gemaakt om zijdelingse krachten beter onder controle te houden. Dit verenigt bovendien een accurater en directer stuurgevoel met een hogere stabiliteit.

Integrated Vehicle Dynamics Control System (‘S-AWS)

Het S-AWC systeem van Mitsubishi Motors worden beschouwd als een overkoepelende technologie. Dit systeem is bedoeld om de rij- en remkrachten van de vier wielen te beheren. In de eerste plaats door de koppelverdeling tussen de linker- en rechterwielen te regelen. Het 4WD-systeem voedt een optimale hoeveelheid koppel naar de achterwielen op basis van de gasklepopening, de rijsnelheid en de rijomstandigheden.

In zijn specifieke toepassing voor de Mitsubishi Eclipse Cross breidt het S-AWC-systeem deze vierwielaandrijving uit met een actieve giercontrole (AYC) via de remmen. Daarmee kan het S-AWC systeem de wensen van de bestuurder en het gedrag van de auto nauwgezet bepalen. Dit gebeurt op basis van sensorinformatie over de stuurinput, de gierverhouding, het aandrijfkoppel, de remkracht en de wielsnelheid. Afhankelijk van de vereisten als gevolg van de gierverhouding wordt giermoment gecreëerd in de relevante systeemonderdelen. Hierdoor volgt de wagen nauwgezet de bedoelingen van de bestuurder op.

S-AWC verhoogt de nauwkeurigheid in bochten. Ook de stabiliteit in rechte lijn of bij rijstrookwissels en het rijgedrag over oppervlakken met weinig grip wordt verhoogd. Bovendien omvat het S-AWC systeem van de Mitsubishi Eclipse Cross drie aandrijfmodi, die kunnen worden ingeschakeld met een knop op de middenconsole. In België is de Mitsubishi Eclipse Cross eveneens leverbaar met voorwielaandrijving (afhankelijk van de gekozen uitvoering)

Volledig nieuwe, rechtstreeks ingespoten 1.5 Turbobenzinemotor

Mitsubishi Motors heeft een volledig nieuwe en kleinere 1.5 viercilinder-benzinemotor ontwikkeld om krachtige prestaties aan uitzonderlijke milieuprestaties te koppelen. Deze nieuwe krachtbron levert meer koppel bij lage en middelhoge toerentallen dan de huidige 2.0- en 2.4-benzinemotoren. Deze motor blijft ook bij hogere toeren een erg vlakke koppelkromme aanhouden. Bovendien reageert de 1.5 motor onmiddellijk op bestuurdersinput, wat mogelijk wordt gemaakt dankzij het in de cilinderkoppen geïntegreerde uitlaatspruitstuk, de variabele kleppentiming ‘MIVEC’ op de in- en uitlaatkleppen en de compacte turbo met elektrisch geactiveerde wastegate. Ook wordt de brandstofinjectie in de cilinder en inlaatpoort nauwkeurig geregeld op basis van de rijomstandigheden. Dit vertaalt zich in uitstekende verbruiks- en emissiecijfers (waarden te bevestigen – Europese homologatie is nog bezig).

mitsubishi eclipse cross CVT

Mitsubishi Eclipse Cross CVT

CVT-versnellingsbak met Sport-modus met acht gesimuleerde verhoudingen

Deze nieuwe transmissie, die verkrijgbaar is met de 1.5-benzinemotor, omvat een inschakelbare manuele stand. De Sport-modus biedt acht kort gespreide verhoudingen die een breed versnellingsbereik dekken en het potentieel van de motor optimaal benutten. De CVT-sturing gebruikt een getrapte schakelstrategie De nieuwe schakellogica helpt om de bestuurder het gevoel van een krachtige acceleratie te geven, omdat de subtiele, kortstondige veranderingen in de aandrijfkracht de indruk wekken dat de CVT ‘schakelt’, zoals een klassieke automatische transmissie.

Achttrapsautomaat

Conform de markttrends is de 2.2-dieselmotor leverbaar met een nieuwe achttrapsautomaat. Het groter aantal korte verhoudingen biedt betere prestaties, een grotere efficiëntie en meer verfijning. Bovendien maakt het gebruik van een elektromagnetische oliepomp het mogelijk om vloeiend weg te rijden als de motor door het start-stopsysteem was uitgeschakeld. Ook dat draagt bij tot een lager brandstofverbruik. In België zal de Mitsubishi Eclipse Cross 1.5-benzine ook worden aangeboden met een handgeschakelde zesversnellingsbak.

 

Veiligheidsuitrusting van de Mitsubishi Eclipse Cross

De Mitsubishi Eclipse Cross wordt uitgerust met de nieuwste slimme veiligheidstechnologie (afhankelijk van de uitvoering). Verscheidene types sensoren houden de volledige perimeter van de wagen in het oog om specifieke situaties te kunnen voorspellen die tot een ongeval kunnen leiden. Deze systemen ondersteunen de bestuurder om ongevallen te vermijden.

Forward Collision Mitigation

Dit systeem gebruikt een camera, een laserradar en een millimetergolfradar om voertuigen of voetgangers op de weg te detecteren. Als het systeem een dreigende aanrijding detecteert, waarschuwt het de bestuurder met een geluidssignaal en helpt het hem om de schade te beperken of (naargelang de situatie) een aanrijding te voorkomen door automatisch de remmen te activeren.

Lane Departure Warning

Dit systeem waarschuwt de bestuurder wanneer het merkt dat de auto van zijn rijstrook gaat afwijken.

Blind Spot Warning System met Lane Change Assist en Rear Cross Traffic Alert

Dit systeem waarschuwt voor voertuigen die de auto langs achter en opzij naderen en ondersteunt de bestuurder bij rijstrookwissels en bij achterwaarts manoeuvreren.

Adaptieve snelheidsregelaar

Met behulp van een millimetergolfradar regelt dit systeem de afstand tot het voertuig voor hem en wordt de Mitsubishi Eclipse Cross indien nodig vertraagd tot de snelheid van zijn voorligger. Wanneer hij wordt afgeremd tot stilstand, volstaat een druk op het gaspedaal of een draai aan een knop om de auto weer te laten accelereren tot de ingestelde snelheid (binnen de wettelijke snelheidsbeperkingen).

Ultrasonic Misacceleration Mitigation System

Dit intelligente veiligheidssysteem beheert het motorvermogen om abrupte acceleraties vanuit stilstand te beheersen wanneer de bestuurder zich van pedaal vergist en daardoor het gaspedaal te hard en te snel intrapt terwijl er zich een ander voertuig of een hindernis op de weg bevindt.

Automatic High Beam

De automatische grootlichten detecteren de koplampen en mistlampen van tegenliggers, evenals straatverlichting en omgevingslicht en schakelen automatisch over tussen groot- en dimlichten.

Mutli-around Monitor met Bird-view Image

De wagen is uitgerust met verscheidene camera’s die vijf verschillende beelden (voor, achter, links, rechts en boven) weergeven en combineren tot een 360°-beeld in bovenaanzicht. Dat vergemakkelijkt parkeren in krappe plaatsen, mede dankzij de weergave van geleidingslijnen die zich aanpassen aan de stuurbewegingen. Dit handige parkeerhulpsysteem wordt verder aangevuld met een reeks sensoren op de hoeken van de auto.

Elektrische parkeerrem en Brake Auto Hold

Wanneer deze functie wordt geactiveerd, blijft de auto stilstaan nadat het rempedaal wordt losgelaten. Het wordt automatisch uitgeschakeld wanneer de bestuurder het gaspedaal intrapt.

Technische gegevens

De Mitsubishi Eclipse Cross zal leverbaar zijn met de 1.5 turbo MIVEC benzine motor zowel in voorwielaandrijving (handgeschakeld zes versnellingen en CVT automatische versnellingsbak) als in vierwielaandrijving (CVT automatische versnellingsbak). De 2.2 diesel motor zal in een later stadium beschikbaar zijn met 8-traps automatische versnellingsbak. Hieronder vindt U een samenvatting van alle technische gegevens.

mitsubishi eclipse cross motorisaties

Mitsubishi Eclipse Cross: motorisaties

Mitsubishi Eclipse Cross Technische gegevens

Mitsubishi Eclipse Cross: Technische gegevens

 

Back to top